با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین
با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

با ماهرخی اگر نشستی، خوش باش

تلاوت‌های ذهنی یک خود نسل سوخته‌بین

مساله حجاب

در هیاهوی حجه‌الاسلام‌های اخمو و ترش‌رویی که بر فراز منابر، بی‌حجابان را تهدید به تعزیر می‌کنند و مخالفت احمدی‌نژاد با برخوردهای فیزیکی با بدحجابان و شکل کنونی گشت‌های ارشاد (امری که موسوی وعده‌ی برچیده‌شدنش را می‌داد!)، دردناک‌تر از همه، سکوت رذیلانه روشن‌فکران است که در باطن با رییس‌جمهور موافقند و در ظاهر از بغض او، وی را در مقابل اصول‌گرایان خشمگینی که در این سی ساله بی‌حجابی را به مثابه پرچم کفر در مقابل اسلام و ضدیّت با نظام ساخته‌اند، تنها گذاشته‌اند. در روزگاری که انصاف کیمیاست و از دایره‌ی فضائل اخلاقی خارج گشته و پز روشن‌فکری و مُد این روزها، فحش دادن به احمدی‌نژاد است، دیدگاه وی در این زمینه را انسانی می‌بینم و شجاعتش را می‌ستایم.
در نوشته‌ای از قول یکی از روحانیون حکومتی خواندم که: «اجباری کردن حجاب، بزرگ‌ترین اشتباه جمهوری اسلامی بود». گه‌‌گهداری هم شبکه چهار، ناپرهیزی می‌کند و تصاویر زنان بی‌حجاب را پای صندوق‌های رأی اوائل انقلاب نشان می‌دهد. گذشته‌ای که نه در تصور ما می‌گنجد و آینده‌ای که نه آن بندگان خدا در آن زمان! پیش‌بینی می‌کردند.
کتاب‌چه زیر به طور علمی و فقهی بررسی می‌کند که اصلاً حجاب واجب است؟ و آیا ترک آن، مجازات دارد یا خیر؟ متن ثقیلی دارد ولی جامع و مختصر بودنش و نتیجه متفاوتی که در انتها می‌گیرد آن را خواندنی می‌کند.

دانلود کتاب «نقد و بررسی ادله فقهی الزام حکومتی حجاب»

نظرات 3 + ارسال نظر
غزلک دوشنبه 18 مرداد 1389 ساعت 10:31

ردناک‌تر از همه، سکوت رذیلانه روشن‌فکران است که در باطن با رییس‌جمهور موافقند...

من متوجه نشدم برداشت شما از دیدگاه رئیس جمهور چیه؟ یعنی شما ادعاهای این آقا رو در مورد مخالفتشون با برخوردهای فعلی باور کردید؟؟؟

در مورد باور داشتن یا نداشتن، یک اعتقاد کلی دارم که در هفته آینده منتشرش می کنم.

سینا سه‌شنبه 26 مرداد 1389 ساعت 12:00 http://omide-ma.blogsky.com

دولت نه در باب حجاب و بطور کلی در مسائل فرهنگی ,سیاست مشخصی نداره تا جایی که علی مطهری نوع اندیشه دولت در مسائل فرهنگی رو لیبرالیسم تشخیص داده
اما رو حانیون اصولگرا در باب حجاب به اندیشه های مطهری عقیده دارند که اون هم در کتاب مساله حجاب آورده شده.

بهار پنج‌شنبه 4 شهریور 1389 ساعت 03:25

سلام
والا او ن چه که به نظر میاد و این چندسال نشون داده این آقا خودش از قماش همون ترش رو ها و اخمو هاست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد